Recursos

Com triar les paraules clau a l’hora de promocionar el teu web

A l’hora de promocionar el teu web a internet i tenir èxit amb les teves campanyes de Google Ads, un servei de publicitat de Google que permet optar, entre d’altres coses, a aparèixer en millors posicions en el resultat de cerca, és important que triïs bé les paraules clau que faràs servir, tal com ho fas quan treballes el SEO del teu web perquè Google et posicioni bé.

A l’hora de triar les keywords que activin els teus anuncis, cal que tinguis en compte quines paraules poden fer servir els teus clients potencials quan facin la cerca a Google. Tingues en compte que el teu anunci apareixerà al cercador quan la paraula clau que has triat per a la teva campanya coincideixi amb el que ha escrit la persona que busca els teus serveis o productes.

Es recomana triar entre 5 i 20 paraules clau aproximadament. Per fer la selecció d’aquestes paraules cal que analitzis el teu negoci, els serveis o productes que ofereixes i com els buscaries a Google. Pensa en les paraules i les frases que descriguin millor cadascuna de les categories que engloba el teu negoci.

Si, per exemple, tens una cafeteria, pots pensar en termes com “cafeteria” i ampliar amb frases com “millor esmorzar”, “llocs per fer el cafè”, “cafeteria Sants (o el barri on tens el negoci)”.

Com més concret, millor
Pensa en paraules per arribar a un públic concret, d’aquesta manera pots arribar a un client que està interessat en un producte molt concret. Pots fer anuncis específics amb paraules clau com “el millor croissant de Barcelona”, “pa de massa mare” o “reposteria vegana”, per a les persones que busquen específicament aquest producte.

Crea diferents grups d’anuncis segons les paraules clau
Per tal de guanyar rellevància als anuncis i arribar a clients que tenen interès en els teus productes o serveis, és bona idea agrupar les keywords en grups d’anuncis diferenciats per les categories o les àrees del teu negoci.

Si afegeixes les paraules clau a un mateix grup d’anuncis, un client que està buscant “reposteria vegana” podria veure el teu anunci de “cafeteria de Sants”, quan realment no encaixa amb el que està buscant. El millor és que agrupis els anuncis per tema i pensant que puguin substituir-se o ser interessants per a un client que busqui una de les paraules o frases clau del mateix grup d’anuncis.

No t’oblidis de les paraules negatives
Segurament no t’interessarà que els teus anuncis es mostrin a persones que estan buscant un producte o servei que no està relacionat amb el teu negoci. Per aquest motiu, pots afegir paraules clau negatives a la teva llista. Això impedirà que els teus anuncis apareguin en cerques que no t’interessen, i és una manera de reduir despeses. Per marcar les paraules negatives cal que afegeixis el símbol – davant de la paraula en qüestió.

Tingues en compte la concordança de Google Ads
Google Ads no només té en compte les keywords que afegeixis a la llista. Les paraules clau que afegeixis no sempre es corresponen amb les que els usuaris escriuen al cercador. Per aquest motiu existeix la concordança de les paraules clau.

  • Concordança àmplia: és l’opció predeterminada. Aquesta concordança permet que un anunci es mostri quan les cerques són frases o paraules similars a les que tu has afegit a la llista de keywords. Això inclou variacions rellevants o sinònims de les teves paraules clau.
  • Concordança exacta: aquesta opció només permet que s’activin els anuncis quan la cerca de l’usuari inclogui la frase o la paraula que has establert com a keyword. Per triar aquesta opció només cal posar la paraula o frase clau entre cometes.

Per exemple, si poses com a paraula clau cafeteria Sants, quan una persona busqui cafeteria Badalona o merceria Sants, probablement se li mostrarà el teu anunci a la pàgina de resultats de la cerca. Però si poses com a paraula clau “cafeteria Sants”, només li apareixerà quan la seva cerca inclogui la frase “cafeteria Sants”.