Notícies

El .barcelona es consolida com a domini de la ciutat durant l’any 2021

L’any 2021 ha significat per al domini .barcelona un any de consolidació. Es van renovar 4.175 dominis, en la línia dels anys anteriors. Les altes, d’altra banda, van arribar a 786. El número total de dominis .barcelona és de 5.183, amb una taxa de renovació del 83,06%.

Entre les altes de l’any 2021, en destaquen unes quantes. Per exemple, l’aparador virtual del comerç de barri bcnmarket.barcelona, sportshub.barcelona o alimentaciosostenible.barcelona. Totes tres, propostes que donen suport al comerç i a l’alimentació saludables i a la pràctica de l’esport.

Tenir el .barcelona ajuda a tirar endavant projectes beneficiosos per a la ciutat. A més, els ingressos del .barcelona es reinverteixen en la creació de propostes com ara elmeucomerç.barcelona, que té com a objectiu digitalitzar els comerços del barri. Els establiments que es van adherir al programa van aconseguir un nou web amb el domini .barcelona de manera senzilla i gratuïta. Així, els comerços associen la seva identitat digital a la ciutat.

Un domini obert a tothom

El març del 2016 Barcelona es va afegir a les ciutats amb domini propi amb l’entrada en funcionament del .barcelona. Totes les entitats, les empreses, els particulars i les administracions que tinguin alguna relació amb l’àrea d’influència de la ciutat de Barcelona o que hi facin alguna activitat poden registrar el seu domini.

El .barcelona forma part de l’associació internacional GeoTLD Group, cosa que li aporta més representativitat dins del sector. La comunitat està formada per més d’un milió de dominis geogràfics actius i de primer nivell, com ara el .berlin, .paris, .london o .tokio. El GeoTLD Group vetlla pels interessos dels dominis geogràfics per promoure les identitats locals i difondre’n els valors.

La idea de la vinculació amb una gran ciutat com Barcelona és cabdal en els objectius del .barcelona, però també ho és donar suport als projectes de ciutat i sortir al mapa digital de la capital catalana. Els usuaris valoren positivament el fet d’identificar-se amb Barcelona, per localitzar-hi la seva activitat o perquè s’identifiquen amb els atributs de la ciutat.